Cum să îți aliniezi hotelul la noile norme de igienă COVID-19

1-Cum-să-îți-aliniezi-hotelul-la-noile-norme-de-igienă-COVID-19

Sursă foto: https://unsplash.com/photos/giL2fHNr3Lc

Domeniul de activitate al lanțurilor hoteliere, motelurile, pensiunile, casele de vacanță sau cabanele necesită, în această perioadă, anumite schimbări de igienă pentru ca personalul și turiștii care se cazează să se simtă în siguranță și feriți de focarul COVID-19.

Dacă vreți să vă aliniați hotelul la noile norme de igienă COVID-19, puteți consulta ghidul următor pentru a afla cum să întâmpinați vizitatorii alături de o îngrijire de calitate a recepției, a zonelor comune, băilor, camerelor, barului, restaurantului și piscinei!

Instruirea personalului hotelier

2-Instruirea-personalului-hotelier

Sursă foto: https://pixabay.com/photos/receptionists-phone-call-hotel-5975962/

Personalul hotelului va fi nevoit să poarte echipament de protecție, precum mască și mănuși, pe întreaga perioadă petrecută la locul de muncă. Acesta va trebui să fie la curent cu modalitățile de transmitere a COVID-19, cât și de noile implementări și reguli de igienă care apar frecvent în media.

Culoarele hotelului vor avea trasee distincte pentru a fluidiza circulația și a nu exista spații aglomerate pe holurile sau în camerele comune (restaurantul, clubul pentru activități) ale acestuia. Angajații se vor asigura de respectarea acestui traseu.

Numărul de angajați prezenți în incinta hotelului trebuie să fie redus, astfel încât aceștia să nu aglomereze spațiile de circulație sau zonele de relaxare ale personalului. Deoarece angajații vor realiza mai multe activități, se recomandă să lucreze în ture mai scurte, pentru a nu interveni oboseala și stresul.

Suprafețele atinse în mod repetat trebuie să fie prioritizate și curățate frecvent, asigurați-vă că personalul dispune de lavete de curățate de unică folosință și de echipament de protecție pentru a putea păstra mediul îngrijit și sănătatea lor în siguranță.

Dezinfectarea și igienizarea mâinilor

Personalul hotelier va fi instruit să respecte toate măsurile impuse de contextul actual, precum spălarea mâinilor cu apă și săpun sau cu dezinfectant pe bază de alcool ori de câte ori este nevoie.

Respectarea unei bune igiene a mâinilor este esențială pentru a ajuta atât lucrătorii, cât și turiștii să fie în siguranță și sănătoși. Igienizarea mâinilor este necesară atunci când:

  • Personalul strănută, își suflă nasul sau tușește.
  • Personalul pregătește mâncarea pentru colegi sau pentru turiști.
  • Personalul manipulează bagajele vizitatorilor.
  • Personalul utilizează toaleta sau atinge gunoiul.
  • Personalul intra în contact direct sau indirect cu turiștii (prin semnarea fișei de înregistrare, atingerea accidentală, strângerea veselei de la masa de restaurant, lucrul cu banii cash).

Proceduri de cazare check-in și check-out

3-Proceduri-de-cazare-check-in-și-check-out

Sursă foto: https://www.freepik.com/free-photo/travelers-reception_5400616.htm#page=1&query=hotel%20reception&position=2

Întotdeauna a existat în regimul hotelier un interval de check-in, cuprins între orele 12:00 – 13:00 și 20:00 (unele hoteluri au chiar non-stop programul de check-in pe perioada nopții), cât și un interval de check-out, între 9:00 și 13:00.

În perioada sezonului aglomerat, aceste intervale erau schimbate, în funcție de orele la care anunțau turiștii că ajung; adesea personalul care se ocupă în general de curățenie, era obligat să se grăbească.

În prezent, din cauza numeroaselor modificări implementate în urma apariției COVID-19, regulamentul și normele interne ale hotelului trebuie respectate cu strictețe.

Personajul pentru curățenie și alte servicii menajere va realiza igienizarea și dezinfectarea camerelor de hotel și a băilor private înainte de a se caza următoarea serie de turiști. Se încurajează ca atât personalul, cât și vizitatorii să respecte aceste cerințe de protecție.

Măsuri de igienă pentru complexul hotelier

4-Măsuri-de-igienă-pentru-complexul-hotelier

Sursă foto: https://www.freepik.com/free-photo/unrecognizable-cleaner-walking-into-hotel-room-with-tools-detergents_5577534.htm#page=1&query=hotel%20cleaning&position=0

Grija pentru sănătatea și bunăstarea lucrătorilor și a turiștilor este cheia succesului unui hotel de renume pe termen lung. Măsurile de igienă implementate și respectate vă pot ajuta să înaintați în lista unităților de cazare, indiferent de locația geografică a complexului.

Atât spațiile comune, precum recepția, liftul, holul, piscina, restaurantul, cât și cele private: camera și baia individuală, necesită un proces de curățare de profunzime, alături de respectarea altor norme aferente perioadei curente și a spațiului în care acestea vor fi aplicate.

Recepția

Recepția este spațiul în care clienții și angajații interacționează pentru prima oară în incintă. Personalul trebuie să se asigure că turiștii poartă masca de protecție, au mâinile dezinfectate și temperatura în parametrii normali.

Deoarece este o zonă frecvent circulată și folosită atât de lucrători, cât și de vizitatori, aceasta trebuie curățată des, în special masa recepției, mânerele de la uși, ușile, geamurile, ecranele tactile sau instrumentele de scris, butoanele și spațiul indoors al liftului, chiar și plantele deoarece și acestea pot găzdui diferite bacterii.

Totodată, biroul recepției trebuie și acesta igienizat periodic deoarece tastatura, imprimanta sau telefonul pot fi folosite de mai multe persoane. Acestea trebuie curățate mereu în pauzele de schimb de tură. Recepția trebuie să dispună de un dispenser cu soluție de dezinfectare a mâinilor și de covoraș pentru interior cu efect antimicrobian.

Cazarea și camerele individuale

Personalul hotelier este obligat să realizeze o serie de cerințe de igienă pentru camerele și băile private. Lucrătorii care se ocupă cu serviciile menajere vor avea un jurnal pentru fiecare cameră în care notează orele și locurile fiecărei curățări.

Deoarece vă doriți ca spațiile individuale să fie impecabile și primitoare, se recomandă a elimina paharele de apa sau cafea, tăvița pentru acestea, revistele și pliantele promoționale cât și alte elemente ce pot caza numeroase bacterii.

Paharele, șervețelele și produse de igienă intimă: șamponul, hârtia igienică sau săpunul vor fi înlocuite după procesul de curățare. În plus, telecomenzile TV, ambientale și cele pentru aerul condiționat vor fi protejate cu husă de unică folosință.

În cazul în care turiștii doresc igienizarea și aerisirea zilnică a camerei, aceasta se va realiza în lipsa lor pentru ca personalul și vizitatorii să nu petreacă timp în același spațiu.

Spațiile comune și publice

Spațiile comune ale hotelului se referă la: recepție, lift, holuri, barul și spațiul de dining, centrele de activități recreaționale, toaletele publice din cadrul hotelului, restaurantului, clubului sau piscinei.

Fiecare palier și cameră publică ar trebui să aibă un dispenser cu soluție dezinfectantă pentru mâini pe care să o poată folosi atât personalul cât și turiștii. Totodată, se recomandă să existe o persoană delegată care să ia temperatura vizitatorilor înainte de a intra în anumite spații comune, precum restaurantul.

Etajele și intrările-ieșirile ar trebui să aibă săgeți desenate pe podea pentru ca turiștii să știe traseul pe care îl pot urma. Persoanele ce utilizează liftul simultan se recomandă a face parte din același grup. Holurile se recomandă a fi ventilate și aerisite cât de des se poate, indiferent de anotimp.

Alături de intrarea principală în hotel, puteți amplasa în fața fiecărei încăperi comune covorașe îmbibate în dezinfectant. Acesta va proteja podeaua, și implicit musafirii împotriva bacteriilor și virusurilor, oferind un spațiu igienizat.

Toaletele comune trebuie curățate și dezinfectate din oră în oră. Puteți folosi acoperitoare pentru colacul vasului de WC. Amplasați pentru fiecare lavoar un dispenser de săpun spumă și încercați să utilizați prosoapele și șervețelele de hârtie în defavoarea uscătorului de mâini.

Uscătorul prezintă un factor mai mare de risc în transmiterea microbilor pe calea aerului deoarece bacteriile se pot transfera pe suprafețele din jurul persoanelor și pe haine. Cu ajutorul unui dispenser de lavete veți diminua riscul de răspândire al germenilor.

Restaurantul și lobby barul

Restaurantul și barul hotelului dumneavoastră trebuie să se alinieze cu noile norme de igienă împotriva COVID-19. Astfel, puteți implementa noi opțiuni pentru servirea corespunzătoare a clienților.

De exemplu, micul dejun se poate realiza în regim room service, sau în stil bufet suedez. În cazul opțiunii din urmă, bufetul se recomandă a avea protecție de plexiglas, iar vesela și tacâmurile să fie oferite de către personal.

Mesele de restaurant trebuie să respecte distanțarea de 1,5 m – 2 m. În cazul în care este sezon aglomerat, se impune un orar pentru a asigura toate măsurile de siguranță. Turiștii vor fi anunțați în prealabil de intervalul la care vor servi mesele.

Restaurantul poate pune la dispoziție tacâmuri și veselă de unică folosință ce urmează a fi aruncate la coș direct de către clienți, pentru a evita contactul cu obiectele atinse de aceștia. În plus, puteți monta în diferite zone ale spațiului de dining dispensere cu șervețele de masă pentru a porționa și proteja hârtia.

Cluburile și zonele de activități pentru copii

Zonele de activități pentru copii și adulți necesită, de asemenea, o igienă și curățare de profunzime. Aceste spații vor funcționa doar outdoors, în aer liber, pentru a putea fi respectate distanțările fizice și cerințele pentru protecția lucrătorilor și turiștilor.

Facilitățile de sezon

Facilitățile oferite de către hotel vor atrage întotdeauna numeroși turiști. Acestea pot fi foarte variate. Personalul și turiștii trebuie să respecte noile conduite pentru a se putea bucura liniștiți și sănătoși de toate avantajele hotelului:

  • Traseele montane,
  • Vizitarea obiectivelor turistice,
  • Piscinele outdoors și indoors,
  • Plaja privată,
  • Centrele de închirieri echipament,
  • Spațiile de joacă și relaxare pentru copii și adulți,
  • Zona SPA,
  • Masa de biliard sau ping-pong,
  • Zona de grătar,
  • Catering,
  • Curățătoria chimică,
  • Terasa,
  • Acceptarea animalelor de companie.

Pentru ca hotelul să fie aliniat cu normele actuale de funcționare, se recomandă pe cât posibil limitarea activităților în spațiul închis. În cazul în care vremea permite, masa de biliard sau ping-pong poate fi mutată în exterior, iar piscina sau plaja pot fi utilizate urmărind distanțarea fizică și dezinfectarea șezlongurilor, umbrelelor, meselor și altor obiecte.

În cazul în care hotelul oferă turiștilor trasee montane sau urbane, se recomandă ca acestea să se realizeze în grupuri mici și foarte mici. Vizitatorilor li se va lua temperatura înainte de a pleca la drumeție, iar pe întreaga excursie atât clienții cât și ghidul sunt obligați să folosească măsurile de protecție adecvate.

Sfaturi pentru lanțurile hoteliere în perioada COVID-19

5-Sfaturi-pentru-lanțurile-hoteliere-în-perioada-COVID-19

Sursă foto: https://pixabay.com/photos/motel-in-the-foreground-rooms-601218/

  • Regulamentul intern al hotelului în perioada COVID-19 se recomandă a fi transmis în mod transparent către turiști prin platformele online de social media, cât și pe site-ul unității.
  • Personalul trebuie să cunoască întreaga legislație cu privire la măsurile necesare împotriva răspândirii COVID-19, implementate de către ministerele responsabile.
  • Hotelurile se recomandă a avea un contract cu un spital, fie acesta privat sau de stat, cât și cu o firmă de ambulanță, în cazul în care vreunul dintre vizitatori sau din cadrul angajaților prezintă forme ale virusului.
  • Rezervările realizate pe platforme online se recomandă a avea un timp mai lung de anulare pentru turiști.
    • Acest sfat este benefic atât pentru sănătatea angajaților, cât și pentru imaginea întregului complex hotelier, oferindu-le vizitatorilor mai multe opțiuni de cazare și anulare a acesteia.
  • Contractele de acomodare, fișa de înregistrare, facturile, chitanțele sau notele de plată se recomandă a fi transmite online, sau completate de o singură persoană responsabilă.
  • Pentru ca turiștii să se simtă în siguranță, însă în același timp să se bucure de sejur, se recomandă ca în spațiile precum restaurantul, cluburile sau piscina să se realizeze activitățile în grupuri mici pentru anumite perioade de timp.
  • La recepție, puteți vinde măști de unică folosință pentru vizitatori, sau puteți oferi gratuit câte o mască de protecție pentru fiecare turist în parte. Acest lucru poate ridica costurile de igienă ale business-ului, însă va crea o imagine pozitivă a hotelului în mediul online și cel fizic.
  • Indiferent de perioada turistică, fie aceasta de sezon sau în extra-sezon, se recomandă igienizarea și dezinfectarea spațiilor interioare și exterioare hotelului în regim frecvent și de profunzime.
  • Dacă un turist este suspect de simptome COVID-19 acesta este obligat să rămână în camera de hotel și să sune la recepție pentru a primi ajutor specializat.
  • Regulamentul intern și normele aferente perioadei se pot schimba în funcție de informațiile anunțate de către ministere. Personalul este obligat să aducă la cunoștință turiștilor prezenți în incintă, cât și în mediul online, noile modificări ce pot afecta sejurul vacanțierilor.

Fiind o perioadă dinamică și schimbătoare pentru lanțurile hoteliere, pentru pensiuni, case de vacanță sau cabane, acestea trebuie să implementeze noi norme de siguranță pentru personal și turiști.

Puteți consulta o echipă cu cunoștințe vaste în domeniu pentru a vă ajuta să aliniați hotelul la noile norme de igienă COVID-19 alături de produse de calitate și costuri decente.

Turiștii vor fi încântați de imaginea impecabilă și primitoare a hotelului, astfel încât există o mare posibilitate ca spațiul dumneavoastră să fie recomandat în rândul familiei și al prietenilor. Totodată, puteți beneficia de numeroase recenzii bune, oferite de către vizitatori!

Pentru a putea oferi o experienta complexa utilizatorilor nostri, platforma sterge.ro foloseste cookie-uri. Prin continuarea accesarii, se considera ca ati citit, inteles si ati acceptat politica de utilizare cookie-uri, si politica de confidentialitate.
SUNT DE ACORD!